måndag 5 oktober 2015

Höst på balkongen

Härom veckan gjorde jag lite höstfint på vår lilla balkong. Sommarblommorna hade gjort sitt och byttes ut till lite tåligare blommor. En stor krysantemum, lite ljung och några cyklamen fick det bli. Jag plockade också bort de somriga dekorationerna och tog fram lite mer höstbetonat. Lyktorna fick nya batterier med så nu hoppas jag att de kommer att lysa för oss under mörka höst- och vinterkvällar framöver.

En stor krysantemum fick ta plats i fönstret tillsammans med lyktan och en uggla. Vet inte varför, men ugglor känns lite höstiga? En filt kan gå åt om man vill sitta därute.

I min lilla hylla...
Ljung, en färggrann cyklamen, lykta och ett äpple i betong. 
En vacker lila blomma som har hållt hela sommaren, tillsammans med ljung, en cyklamen och en fågel. 
Mina cerisa foppatofflor passar bra därute.
Tack för titten!

Inga kommentarer: