söndag 18 oktober 2015

Köksrenovering

Förra helgen renoverade jag köket i det lilla Lundby huset. Tapeterna i huset var i varierande skick, vissa rum behåller jag tapeterna då de var fina. Men i köket var tapeten solkig och ful. Golvet var också i dåligt skick, det var lite blekt på vissa ställen och en stor bit var bortnött. Så i helgen tapetserade jag om och la nytt golv. Golvet vart jag nöjd med medan tapeten var lite svår. Det var pilligt och svårt att få till det bra, pappret jag valde var mönstrat men det var svårt att få till mönsterpassningen. Kanske byter jag ut den i framtiden. 

Förebilder: 

Solkiga tapeter...
...och trasigt golv.

Här behövs renoveras!

Efterbilder:


Nytt golv och nya tapeter. Hålen i tapeten är eluttagen.
Närbild på tapeten, medaljongmönster i ljusgrönt. 
Golvet blev schackrutigt i grått och vitt. Tapeten rakt fram blev lite misslyckad då jag mätte fel och fick skarva med en liten längd längs ner. Men det syns inte när väl köket kom på plats. 

Tapeten är ett scrapbookingpapper jag hade hemma och golvet skrev S ut på vanligt skrivarpapper, det hittade jag här. Jag fäste både golvet och tapeterna med vanlig dubbelhäftande tejp, det funkade bra och är lätt att ta bort om man någon gång vill byta.

Tack för titten!

Inga kommentarer: