onsdag 21 oktober 2015

Mer köksrenovering

Just nu känns det som jag bara jobbar, äter, sover och pysslar. Så mycket mer hinns inte med just nu, så bloggen hamnar i skymundan. Men så länge kan jag visa dig lite mer köksrenovering från det lilla huset. Emellanåt tar jag lite rast från marknadspysslet och fixar lite i dockskåpet. Nu när köket fick nytt golv och nya tapeter var det dags för själva köksinredningen att få en liten makeover. I helgen fick köket nya tapeter och nytt golv. Men även spisen, diskbänken och en köksbänken fick sig en makeover...


Förebilder:

Spisen och diskbänken var i lite olika färger, det var grått och brunt trä och så olika knoppar på skåp och lådor. 

Kaklet var som spegelbitar men det var trasigt på vissa ställen. 

Köksbänken är en äldre variant och lådorna går inte att öppna utan är bara påklistrade. De satt lite löst och fick fästas med lite lim. Lådorna och bänkskivan var fläckiga och knopparna var rostiga. 

 Efterbilder:

Det nyrenoverade köket på plats. Allt trä målades svart och så även alla knoppar. Köksbänken målades också svart och fick vita lådor med svarta knoppar. 

Spegelkaklet byttes ut mot kakel i rutigt grått och vitt. Det gjorde jag av ett band jag hade i mina gömmor. Det vart inte jättebra och tanken är att byta ut det om jag hittar nåt papper i samma stil, jag vill gärna att det matchar golvet...
Tack för titten!

Inga kommentarer: