lördag 31 oktober 2015

Happy Halloween!

Den här helgen är det både halloween och all helgons afton. Många här i Sverige tycker inte om den amerikanska traditionen halloween, men jag tycker inte att det ena behöver utesluta det andra. Jag som tycker om att pyssla och pynta firar gärna halloween samtidigt som jag denna helg även tänker lite extra på de som inte finns med oss längre. Eftersom S är ute på vift idag så firade vi halloween igår kan man säga. Fast egentligen tjuvstartade vi redan i torsdags då vi gick på bio och såg Crimson Peak. Filmen var tyvärr en besvikelse, det var vackra kostymer och miljöer, men filmen var långdragen och förutsägbar. Så den kan jag inte rekommendera att man ser tyvärr.




Igår kväll åt vi en lite halloween inspirerad middag som nästan blev helt en repris från förra året. Jag gjorde fyllda tacopaprikor och till det hade vi klyftpotatis, sallad och salsasås.

Fina halloweenlyktor som jag fann på Ica Maxi, som hade halva priset på halloweenprylar. Ibland har man tur!

Fyllda paprikor...

Dukat med halloween servetter...

Mysigt med ljus...

Halloweenmiddag...
Efter maten gick vi bort till slottet i vår stad, där vi hade bokat in oss på en spökvandring. Vi gick en sådan för några år sedan, men tänkte att det kunde vara kul att passa på att gå en gång till medan vi fortfarande bor kvar i stan. Det var en stämningsfull vandring där vi fick gå omkring i det mörka slottet och fick höra slottets lite mer mörka historia.
Slottet i mörkret...
Efter spökvandringen gick vi hem igen för att äta efterrätt. Och precis som förra året gjorde jag spökbakelser som vi åt uppkrupna i tv-soffan. Mysigt och gott!

Mer gulliga än läskiga tror jag...

Buuuu!
Nu önskar jag dig en fin allhelgons afton!

Inga kommentarer: