måndag 2 november 2015

Höstmarknad

Igår var det äntligen dags för marknaden som jag har pysslat till den senaste tiden. Det var en höstmarknad som hölls i den lilla byn Nyberget. Själva byn var väldigt mysig och jag blev väldigt fint bemött av de som bor där och vi kände oss genast välkomna jag och S. Vi kom dit ca 1 timme innan marknaden började och hann då plocka upp allt på bordet i lugn och ro. Från början satte vi upp ett partytält över bordet i fall det skulle komma regn. Men det blåste ganska mycket så tältet höll på att flyga iväg så det tog vi ner ganska tidigt. Även korten och sakerna höll på att fara iväg med vinden så vi fick fästa en del saker med klisterduttar och lägga på små stenar på korten. Sedan kom besökarna och många kom fram och tittade på vårt bord, jättekul! Vi fick lite av varje sålt så det var också jätteskoj! Vi turades om jag och S att passa bordet ibland så den andra kunde gå iväg och köpa en nygrillad hamburgare eller titta lite på de andra borden. Vi fick även besök av S mormor och morfar samt min pappa och bror med familj så det var trevligt. Lite bilder från marknaden:

Här står jag och är förväntansfull!

Vanliga kort. Jag hade gjort mycket mer men tog bara fram en del så det inte skulle bli så rörigt. 
Flaskorten blev populära, vi sålde en del och många tyckte det var en kul grej!

Längst upp bokmärken och nedanför tändsticksaskar. 

Lite smycken och mingelringar. 

En utsiktsbild från den mysiga byn. 
Tyvärr hann jag inte ta så mycket mer bilder från resten av marknaden, tiden gick fort. Det var både roligt och spännande att stå på marknad för första gången! Kanske blir det någon mer marknad här framöver, vi får se...

Tack till Nybergets byalag som ordnade marknaden och tack för att jag fick komma!

Tack för titten!

Inga kommentarer: