söndag 22 november 2015

En fin helg

Nu vilar vi oss efter en mycket fin helg. Igår var vi på årets första julmarknad. Där träffade vi S föräldrar samt en hel del andra bekanta ansikten, så det var mycket trevligt. Med oss hem fick vi mest ätbara saker som vanligt, såsom korv och ägg bl a. Men även en del andra saker som jag visar dig här nedanför. Vi tittade även på en utställning om bruket som marknaden hölls på. Det blev en mycket trevlig utflykt även om jag tror att vi alla frös på slutet.

Idag har vi ätit brunch med min familj, det var ett mycket trevligt sätt att umgås. Vi satt länge och åt av all den goda maten och pratade. Det var så gott så jag glömde helt bort att ta några kort...När vi kom hem igen tvättade jag våra fönster så nu är de rena till jul. Tänk att det är redan första advent nästa helg, tiden går så fort.

Bild från utställningen. 

Middagsbordet är dukat...

På julmarknaden köpte vi två stycken julkalendrar...

...och när vi kom hem fick jag en present av S. En vacker stående julkalender med fyra sidor. Jag älskar julkalendrar så nu längtar jag verkligen till 1a december!

Lite julpynt hittade jag också, ett tyghjärta och en gran gjord av boksidor. 


Tack för titten!

Inga kommentarer: