söndag 24 januari 2016

En god helg

En mycket god helg har det varit. I fredags åt vi årets första semla. S tog en wrapsemla och jag tog en vanlig. Det smakade mycket gott! Sen har jag blivit bjuden på god mat av min kära man resten av helgen. I går blev det en grekisk middag med kyckling, klyftpotatis, tzatziki och sallad. Mums så gott det var! Idag bakade han goda surdegsfrallor och kokade en smakrik linsgryta till det. Jättegott det med! Ska se om jag kan få recept på den...Men vi har inte bara ätit i helgen, utan även fixat med lite av varje i hemmet. Bl a har jag städat och gjort i  ordning lite i min stökiga pysselhörna. Visar dig mer om det en annan dag.

Årets första semlor!

Grekisk middag, mums!

Linssoppa med citron och nybakade frallor. Mums igen!

Lyxigt med hembakat bröd!
Önskar dig en fin söndagkväll!

Inga kommentarer: