söndag 4 maj 2008

Lite blandade alster

Här kommer lite blandade alster som jag gjort på sistone:

För några helger sedan var det cyberpyssel på pyssel.net och trots brist på inspiration så knåpade jag i alla fall ihop två alster:

En av utmaningarna var att göra ett smycke med bling och band, detta halsband i turkost och guld blev mitt bidrag:




En annan utmaning var att göra ett kort utifrån en skiss, så här blev mitt bidrag:




Några LOs som jag gjort på sistone:

Ett vackert kort på Stefan taget vid Grand Palace i Bangkok. Rubrik och journaling taget från en Kent-låt, "Att du vill vara min".


Här äter vi lunch på Chatuchack- marknaden i Bangkok, en gigantisk marknad där det gick att köpa det mesta. (Ser nu att rubriken är felstavad, det saknas ett k på slutet).

Vackert kort taget på ett av de vackra vattenfallen vid Erawan Falls i Thailand. Stefan är inringad på kortet, vilket syns lite dåligt på denna bild.


Vår första måltid på Asien-resan, Pad Thai för ca 12 kr/ pers.

I helgen har jag lyckats knåpa ihop lite smycken. Ett set i blått och guld...


...samt ett set i rosa.


Tack för titten!

Inga kommentarer: