söndag 4 maj 2008

Långhelg

Nu har jag verkligen haft långhelg, har varit ledig torsdag- söndag- härligt!

Valborgsmässoafton blev en lugn hemmakväll, en konstig kontrast till tidigare års firanden i Uppsala, där man firar redan från frukost fram till sen kväll/ natt.
Torsdagen blev en fixardag, med städ, tvätt och mathandling. Vi hann även med att ta en lunch med min kompis J- trevligt!
I fredags visste jag inte om skulle få åka i väg på jobb eller inte, så det blev ingen sovmorgon för min del. Men inget jobb blev det så det blev en lugn hemmadag med lite pyssel och annat syssel.
Lördagen blev ytterligare en dag med lite fix och trix här hemma, sen blev det grillning på balkongen. Det var en härlig kväll, så vi åt ute på balkongen också- mysigt!
Dagen idag började med en långpromenad i värmen, sedan långfrukost följt av lite pyssel. På kvällen snodde jag ihop en paj med blåbär, björnbär och jordgubbar, som vi nu ska intaga tillsammans med vaniljvisp- mums!



Hoppas er helg varit lika härlig!



Lördagens grillmiddag bestod av baconinlindad kycklingfilé, kryddad med medelhavskrydda, serverad tillsammans med klyftpotatis, en kall sås med gräslök och vitlök, samt en krispig sallad.

Inga kommentarer: