måndag 12 maj 2008

Då, nu, sen

Hittade denna utmaning hos Lindas dagar och eftersom jag gillar listor och inte har nåt bättre för mig just nu, så...

För 5 år sedan...var jag 20 år gammal, snart 21. Jag bodde tillsammans med sambon S i en liten tvårummare med kokvrå i Enköping i väntan på en lägenhet i Uppsala. Jag läste kursen Fornegyptisk kultur A vid Uppsala Universitet och trivdes som fisken i vattnet. Apropå fiskar, så hade vi nyligen skaffat två slöjstjärtar, Hajen och Råttan.

För 3 år sedan...bodde vi i Uppsala, i en liten trea med barkök. Jag pluggade då Antikens kultur B och vi försökte utnyttja Uppsalas studentliv så mycket som möjligt. Det blev många skojiga fester med många roliga människor och många skojiga nationsbesök.

För 1 år sedan...gick jag magisterkursen i Antikens kultur och samhällsliv och slet med kurser och min magisteruppsats. Vi bodde nu i en annan lägenhet, en ljus trea med barkök i en annan del av Uppsala. Slöjstjärtarna hade fått sällskap av en hoper småfisk av olika slag och en liten vit och svart lurvig terrorist hade flyttat hem till oss. Nån månad senare skulle han få efterlängtat sällskap av en helsvart liten charmör.

För 3 månader sedan... firade nyligen jag och sambon 9 år tillsammans och det var snart alla hjärtans dag. Jag hade nyligen tagit min magisterexamen i Antikens kultur och samhällsliv och höll som bäst på med att söka jobb. Vid det här laget hade vi lämnat Uppsala några månader tidigare och flyttat in i vår alldeles egna fina trea med underbart stor balkong, i en ort strax norr om huvudstaden.

Igår...hade vi en söndag fylld av måste- ärenden blandat med härligt solande och läsning på balkongen.

Imorgon...är det återigen dags för jobb, där jag jobbat ett par veckor nu. Sitter som receptionist på ett företag inte många stenkast hemifrån och trivs finfint. Imorgon ska jag även ta blodprov- usch, gillar inte sprutor!

Om ett år...har sambon och jag varit tillsammans i 10 hela år och 3 månader! Vart har tiden tagit vägen? Jag har förhoppningsvis fortfarande ett jobb som jag trivs med och vi har förhoppningsvis kunnat fixa iordning lägenheten precis som vi vill ha den, med nya tapeter/ ommålat, nya dörrar o s v.

Inga kommentarer: