lördag 25 augusti 2007

En lång dag...

...har det varit idag. Vi vaknade redan runt sjutiden imorse och var realtivt pigga, så vi klev upp. Efter en mumsig helgfrukost och till det ett avsnitt "Weeds" så begav vi oss till IKEA, dit vi kom runt 10.30-tiden, vilket var perfekt, för det var inte så himla mycket folk där ännu, inte med tanke på att det är lönehelg i alla fall. Vi köpte bl. a en ny matta att ha i vardagsrummet, lite grejer till min pysselvrå och lite annat smått. Och så den obligatoriska korven såklart!


Den bruna CD- lådan överst, STRIKT, fick följa med hem till min pysselvrå...





...liksom skrivbordsförvaringen MOTORP.


Denna matta, HELLUM, pryder nu golvet under vårt soffbord. Katterna verkar gilla den lika mycket som vi!

Ett paket servetter brukar alltid få följa med hem från IKEA, likaså idag. Denna gång blev det dessa gröna tjusiga med namnet SYNTES som hamnade i den gula kassen. Vi köpte även ett skohorn, ett svart och vitt med namnet OMSORG, och en magnetlist till pysselvrån, med namnet SPONTAN, dessa hittade jag inga bilder på och jag är alldeles för lat för att gå och fota dem själv :-P

Sen blev det hem med sakerna och så iväg med några blommor som vi vaktat åt en kompis över sommaren. När vi kom hem igen städade jag och organiserade min pysselvrå, en ständigt pågående process. Bilder kommer en annan dag! Till middag blev det fläskfilé i ädelostsås och pasta, mums! Efter lite pyssel i den nystädade pysselhörnan är det nu dags att kika på nåt på TV.

Fortsatt trevlig helg!

Inga kommentarer: