onsdag 10 januari 2007

Julen 2006.

Jaha, då var ännu en jul över. Och det blev en fin sådan. Mycket god mat, fina julklappar och trevligt sällskap. Nu är man tillbaka till svält och elände igen i Uppsala. Eller i alla fall till uppsatsskrivande och ingen diskmaskin. Jag fick många fina klappar i år, kanske har jag varit lite snäll i alla fall. :) Fick bl. a. pyjamas, handdukar, ett pysselpaket med en massa papper och dekorationer i, presentkort på Skapa Hobby, pengar, film, bok om akvariefiskar, bok om katter, ryggsäckar, strumpor, termos och mycket, mycket annat.
Vad dolde sig då i de hemmagjorda julklapparna som jag knåpade ihop innan jul? Här kommer ett smakprov:

Några hemmagjorda kort till min mamma som hade namnsdag på julafton:






Vinglasmarkörer till mamma och hennes sambo:


Armband och örhängen till svärmor:


Halsband till pappas fru:


Halsband till sambons mormor:


Provade att göra tvål för första gången. Det blev röda tvålar med äppeldoft. De flesta i familjen fick några stycken:


Dekorerade tvålarna med glasfigurer, torkade apelsinskivor och kanelstänger:




Packade in tvlarna i plastpsar dekorerade med presentsnöre och ettiketter. Blev ganska fint tycker jag!

Inga kommentarer: