söndag 14 januari 2007

EFIT 070113

Jaha, igår var alltså min första EFIT dag (Ett Foto I Timmen). Det går helt enkelt ut på att man skall fota sin dag med ett foto i timmen. Om man vill anmäla sig eller kika på andras EFIT dagar går man in på den här sidan. Adressen är www.fototimmen.org .

Så här såg min gårdag ut i bilder:


9.34. Matar fiskarna. Efter att ha blivit terroriserad av Atlas i flera timmar, ger jag nu upp och kliver upp ur sängen. Här är ett av mina två akvarium.


10.14 Tittar lite på internet.


11.11 Duschar. Här är mitt andra akvarium. He he, nej det är bara vårt dushdraperi. Men jag skulle inte tacka nej till ett saltvattensakvarium.


12.14 Har lagt i några tvättmaskiner nere i tvättstugan och passar på att diska medan tvätten blir klar.


13.04 Eftersom det är Tjugonde Knut idag är det dags att städa ut julen. Passar även på att damma lite och dammsuga.


14.34 Nu ligger alla tomtar nedpackade tills nästa jul. Men vänta lite, är det inte någonting eller någon som hamnat lite fel?


15.13 Dags för en sen lunch. Vi äter rester framför ett avsnitt av "Gillmore Girls".


17.24 Äntligen klar med städningen. Nu har jag bytit ut några tomtelyktor mot mina nya, fina ljuslyktor som jag köpt på Indiska. Fina va?


17.32 Dags att pyssla lite. Sätter mig i min lilla pysselhörna.


18.53 Pysslar fortfarande. Håller på med en LO om en gasque vi varit på.


19.31 Fixar lite med min blogg.


20.03 Dags att börja med middagen. Potatisklyftorna ligger nu i ugnen...


20.46 Middagen är serverad. Blev lite sen idag eftersom lunchen blev sen, men det smakade lika gott för det! Potatisklyftor, rostbiff och örtsås. Till efterrätt blev det chokladpudding, glass och jordgubbar. Mums!


21.58 Lite TV- tittande. Ett avsnitt av "OC".


22.38 Mys med Atlas i soffan. Han satt stilla i hela två minuter. Rekord!


23.27 Tittar lite på "Den osynlige".


00.54 Dags att sova. Ute är det blötsnö och nollgradigt. Ska bli skönt att krypa ner i sängen. Godnatt!

Inga kommentarer: