onsdag 10 januari 2007

Fixat i mina akvarium!

Igår köpte jag lite småfisk till mitt lilla akvarium, som var tomt så när som på en skygg mal. Tidigare bodde där även en kampfisk, med han gick bort härom veckan. Då kampfiskhanar inte är särskillt fredliga av sig, kunde vi inte köpa fler fiskar till det akvariumet tidigare, men nu är det alltså full fart däri. Förutom malen bor där numera även två gyppy och fyra molly. Köpte även en ny växt till det lilla akvarumet. Mina slöjstjärtar fick också lite fint i form av en ny växt.

Mitt 50 liters akvarium. Här bor en ancistrusmal, två orangea molly, en black molly, en dalmatinermolly och två guppy.


Mitt 112 liters akvarium. Här bor tv slöjstjärtar som jag haft i ca 5 r. De har klarat av mnga svängar i bil fram och tillbaka, mnga flyttar hit och dit, samt en lng tids sjukdom- sega rackare med andra ord!

Inga kommentarer: