onsdag 10 januari 2007

Frihet...

...i alla fall ett litet tag! Lämnade in C- uppsatsen imorse och nu känns det som om jag kan andas igen. Nu är jag lite halvt ledig fram till nästa tisdag, ska läsa igenom de andras uppsatser och förbereda en opponering, men det är så skönt att slippa skriva mer på min egen uppsats! Min inlämning firade jag med att städa lite, gå på långpromenad med sambon och handla. Konstigt att det kan kännas så skönt att göra så tråkiga vardagssysslor som att städa och handla?

Annars så växer ynglen i rasande takt och likaså Atlas. Nu har han kommit på hur roligt det är att bita och krafsa i blommorna i fönstren och borden. Som "straff" får han bli rädd för dammsugaren varje gång vi drar fram den för att städa undan all jord han river fram :) Har inte hunnit med så fruktansvärt mycket pyssel den senaste tiden, men några kort och lite smycken har det blivit.


En del av de böcker jag använt mig av under uppsatsen. Ska lämna tillbaka dem till olika bibliotek och jag kommer inte att sakna dem!


Världens bästa kattvakt? Akvariumena har gett oss manga lugna, kattbus- fria minuter.

En grön ring med vårkänsla!



Ringen sedd uppifran.


Några kort:




Inga kommentarer: