onsdag 10 januari 2007

Fixat i pysselhörnan!

Igår tog vi en sväng till IKEA för att köpa lite småprylar till hemmet. Hittade lite förvaringsgrejer till min lilla hörna som ska fungera som bde studie- och dataskrivbord, samt som pysselhörna. Smarta jag glömde ta en före- bild, men skrivbordet var verkligen överbelamrat med böcker, papper, pennor och en massa annat. Det fanns helt enkelt ingen plats att vare sig plugga eller pyssla på. På mornarna fick jag städa bort pyssel från kvällen innan och på kvällarna fick jag städa bort böcker och sånt från dagens pluggande.

Efter en tur till IKEA ser det numera ut så här:


Mycket utrymme för både pyssel och plugg!


Jag köpte ett billigt hyllplan med konsoller, där jag förvarar min lilla pärlförvaringsväska. Ovanp den ligger en massa scrapbookingpapper och lite andra grejer. Till höger str ngra plastldor med diverse i och till vänster cd- skivsfodral med omonterade stämplar i. Det syns inte p bilden, men ovanför hyllan hänger en anslagstavla med mina smycken jag gjort (se bilden ovanför).


Under hyllan hänger en stång där jag hängt en kryddhylla och två bestickställ.


Den här lilla "pysselvagnen" har jag haft ett tag. En hurts med blandat pyssel, ovanp den en sortimenstförvaring frn CO med papperspyssel, ssom olika dekorationer, stämlpar, lim m m. Längst upp str min lilla samling av stämplar frn House Mouse och Penny Black.

Inga kommentarer: