onsdag 21 juni 2017

Kalas och presenter

Förra veckan fyllde jag år och i helgen hade jag kalas både lördag och söndag. På lördagen kom min familj och grattade mig. Vi bjöd på mat, S grillade köttfärsspett, grönsaksspett och så köttbullespett till barnen. Till det gjorde jag en sallad och en potatissallad och så hade vi bröd och såser. Till kaffet gjorde jag två olika tårtor, en dajmmoussetårta och så en maräng och jordgubbstårta. På söndagen kom sen S familj då de inte kunde komma dagen innan. Vi bjöd på en liknande buffé men istället för spett blev det biffar och så gjorde S klyftpotatis i ugn till det, samt sallad, bröd och såser. Vi satt inne och åt maten och sedan satt vi ute på vår altan och fikade. Det blev faktiskt premiär på vår altan i de nya möblerna 😊 Till kaffet fick de dajmoussetårta och så en gräddtårta med choklad och jordgubbar. Glömde ta kort på dukningen båda dagarna och maten den andra dagen, men här är en bild på maten från lördagen:

Vi dukade upp i köket....

Grillspetten...

Bröd, potatissallad, sallad, såser....

Marängtårta med jordgubbar...

Dajmmoussetårta...
En bit av jordgubbstårtan...


Jag fick så många fina presenter och blommor att man kunde tro att jag fyllde jämt 😊 Förutom allt det fina på bilden fick jag även ett gäng presentkort på Ikea som jag önskade mig då jag ville byta ut vår soffklädsel.

Speglar, Vi föräldrars Stora Bok om Barn, en bricka med motiv från min hemstad, två pocketböcker, en kattbok, doftljus, kökshandukar, en handduk med vacker text samt ett armband.
Stort tack för all uppvaktning!

Inga kommentarer: