onsdag 14 juni 2017

Hipp Hipp Hurra!

Idag är det ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag 😊 Hela 35 år blir jag idag. Jag har haft en jättefin dag, speciellt då jag har lyxen att ha semester nu. Så det har blivit en lugn och skön dag hemma med katterna som sällskap. Ett litet besök av min mamma med sambo blev det med och på kvällen kom S hem med god mat och presenter. Utöver det har jag blivit grattad med telefonsamtal, sms, mess, på Facebook och så kom det t o m ett blombud med en underbar bukett. Så jag känner mig verkligen uppvaktad! Till och med solen har skinit för mig idag efter flera dagar med regn, så jag kan verkligen inte klaga på dagen! Nu blir det snart soffan och lite chokladpudding.

Lite bilder från min dag:

På förmiddagen tog jag ut Atlas en sväng i sele för första gången på flera år. Kompisen fick vänta inne, han är så rädd och tycker inte om att vara ute i sele. Men Atlas njöt, la sig ner hela tiden och rullade sig, åt gräs och spanade på en hund som gick förbi.


Sedan tog jag en liten långsam promenad, lika bra att passa på när det för en gång skull inte regnade. Tycker det är som vackrast ute nu! Känner mig lyckligt lottad som är ledig nästan hela sommaren i år och kan njuta av allt.


Har grejat lite med blommorna ute med, får visa dig mer en annan dag. Här en bild från ett hörn av vår altan:


 Till lunch stekte jag pannkakor som jag åt med körsbärssylt som vi köpte förra helgen på Brunneby Musteri. Jättegod sylt! Inte jättenyttig lunch precis men man fyller ju inte varje dag 😊


På eftermiddagen ringde det på dörren och när jag öppnade stod ett bud utanför med den här underbara blombuketten! Tack så mycket P, L, E och J, jag blev jätteglad!


Hoppas även du har haft en fin dag!

Inga kommentarer: