tisdag 18 oktober 2016

Moraklocka

För ett tag sedan renoverade jag den lilla moraklockan som står i dockskåpet. Tidigare var den blå och var vackert dekorerad med blommor. Tyvärr var den så sliten både i färgen och det mesta av dekoren var borta. Då jag inte är så duktig på att måla dekorationer så fick klockan bli helvit istället. När vi var i Linköping besökte vi en jättemysig liten butik i Gamla Linköping, där de sålde gamla saker, gammeldags godis och även lite pyssel. Som av en slump hittade jag där en berlock som föreställde en urtavla. Den var dessutom i perfekt storlek för att passa som urtavla på den lilla moraklockan!

Moraklockan före, ganska sliten.
Moraklockan efter.
Urtavlan jag fann i Gamla Linköping. Nöp dock bort öglan med en tång innan jag satte dit den.

Tack för titten!

Inga kommentarer: