onsdag 5 oktober 2016

60 års kalas del 1

I helgen var vi bjudna till Smådalarö Gård för att fira S pappa som fyller 60 år. Smådalarö Gård ligger vackert alldeles intill Hemviken utanför Stockholm och vi bodde i ett eget hus som tidigare hade varit primadonnan Git Gays sommarhus. S pappa hade förutom oss även bjudit S bror med familj och så S morföräldrar. Det blev en jättefin helg med underbart väder, vackra vyer, god mat och trevligt sällskap. När vi kom fram bjöds vi på varsin god räksmörgås, och då solen sken kunde vi faktiskt sitta ute och äta. Härligt att kunna göra det den 1 oktober! Efter lunchen gick herrarna i sällskapet och badade bastu medan vi damer och lilla E gick en promenad i det härliga vädret. På kvällen sen bytte vi om och kammade till oss, för då var det dags för trerättersmiddag. Efter maten satt vi sen och pratade till det var dags att lägga sig. Vad vi gjorde nästa dag visar jag dig en annan dag. Det var så vackert därute att jag tog massor av bilder, därför delar jag upp inlägget. Här kommer i alla fall lite bilder från lördagen.



I det här vackra huset bodde vi. S och jag bodde i rummet med det runda fönstret.


God räksmörgås.

I ett av matrummen.

I det andra matrummet/konferensrummet.

Mellan stunderna i bastun badade killarna, här är S i och svalkar sig.

S tittar ut ur bastun.

Här är det nog mysig att sitta...

Underbart väder hade vi!

Här bodde S och jag, i det minst sagt blommiga rummet...

Förrätt på kvällen var sotad pilgrimsmussla med blomkålspuré, syltad citron, sikrom och rostad chorizo.

Varmrätten bestod av kalvytterfilé med rostad rödbetspuré och potatisterrin, rostad vitlökspuré och höstprimörer.

Min laktosfria efterrätt bestod av någon form av crème brule, blåbärssorbet, maränger och bär. Jättegod!

Stort tack Å och L för en fantastiskt fin helg!

Inga kommentarer: