söndag 30 oktober 2016

Halloweenmys

Hela helgen har vi packat och packat. Om bara några veckor går flyttlasset och vi flyttar till ett parhus. Igår tog vi dock lite paus från packandet och hade lite halloweenmys istället. Först åt vi halloweenmiddag som bestod av en god fläskfilégryta med bl a ädelost som vi serverade med halloweenpasta, halloweenpotatis, sallad och vitlöksbröd. Efter maten gick vi ut en sväng på stan och tittade på zombies. Det var nämligen ett motionslopp här i stan där man skulle lyckas ta sig förbi en massa zombies och andra hinder. Jättekul idé och jättekul att titta på! Efter att ha gått en sväng gick vi hem igen och åt efterrätt. Det blev en kaka i min nya pumpaform, en chokladkaka med kokos i som vi åt tillsammans med lite dajmgrädde. Till det tittade vi såklart på en skräckis, men den var sådär så den tipsar jag inte om. Men det blev en trevlig och mysig kväll med lite halloweenkänsla...


Halloweenpasta som min snälla jobbarkompis köpte till mig!


Fläskfilégryta med pasta, halloweenpotatis, sallad och vitlöksbröd. Och tända ljus såklart!

Små vitlöksbröd som jag stansat ut med mina nya kakformar.

Halloweendukning.

Gott!

Stortorget var denna kväll fullt av zombies!

Chokladkaka med kokos.

Ett gott avslut på kvällen!

Tack för titten!

Inga kommentarer: