lördag 8 oktober 2016

Dockskåpsrenovering - Ny fasad och nya fönsterluckor

I dag ägnade jag mig åt lite dockskåpsrenovering. Förra hösten hämtade jag hit mitt gamla dockskåp som jag hade när jag var liten. Det har stått vid mitt barndomshem och är i behov av lite uppfräschning kan man säga. Nu var det dags att göra något åt husets "fasad", då väggarna var smutsiga och slitna. Jag började med att pilla bort fönstren. Sedan målade jag väggarna i en vit färg.

Lite förebilder:


Ena väggen före.

Andra väggen före.



Efter bilder:
Ena väggen efter.

Andra väggen efter.
Sedan tog jag några glasspinnar jag köpt på Panduro. Dessa målade jag svarta och sedan delade jag dem på mitten.
Glasspinnarna limmade jag sedan på kring fönstren så de blev som fönsterluckor.

Nya fönsterluckor!
På den andra sidan fattas det ett fönster. Väntar med att sätta dit fönsterluckor tills jag hittat ett fönster att sätta dit först.
I mina gömmor hittade jag en cykel i kartong. Den satte jag upp på ena sidan av huset med hjälp av 3D- klisterlappar.

Någon har parkerat cykeln på sidan av huset!
Färgen jag använde mig av till väggarna och glasspinnarna är svart och vitt hobbylack från Panduro.

Glasspinnarna limmade jag fast med Quickglue från Panduro.
Tack för titten!

Inga kommentarer: