måndag 4 juli 2016

Marknad

I lördags var vi på Lerbäcksmarken med min mamma och hennes sambo. Vi hade inte precis vädret med oss då det regnade av och till hela dagen, men det blev ändå en trevlig tur. På marken strosade vi runt och tittade, åt kolbulle och tog lotter. Vi köpte med en del ätbara saker som vanligt och så köpte jag en annan sak som jag visar dig en annan dag. Efter marken åkte vi vidare till Tant Grön för att äta lunch. Där hade vi aldrig varit förut, men det var ett mysigt ställe, med butik, blommor och café. Jag åt en bit rökt lax med potatissallad och sallad, smakade ljuvligt gott! Ett plus för att de ordnade laktosfri potatissallad! Kan verkligen rekommendera ett besök på Tant Grön om ni har vägarna förbi. På vägen hem stannade vi till vid en gård för att köpa ägg, så nu måste vi hitta på lite maträtter med ägg. Igår gjorde S makaronipudding och så står pannkakor på tur nån dag...Tack mamma och B för en trevlig dag!

Nu är det måndag igen och min lilla minisemester är slut. Men jag har snart mer semester så jag ska inte klaga, även om det tog emot att kliva upp och ge sig iväg imorse...



Regnet hängde i luften...

Min laxtallrik var som ett litet konstverk...

S tackar hönan för alla äggen...
Önskar dig en fortsatt fin ny vecka!

Inga kommentarer: