fredag 1 augusti 2014

Semesterdagar...

Några härliga semesterdagar har gått sedan sist och jag njuter av att vara ledig och av sommaren. I lördags gjorde jag mest lite ärenden och fixade i hemmet. I söndags blev det en tur med min mamma på lite loppisar, samt lite sightseeing och även en trevlig lunch. Tyvärr glömdes kameran helt bort denna dag. Måndag morgon firade S och jag första semesterdagen med att äta frukostbuffé på ett hotell som ligger nära oss. Mycket gott fanns det att välja på och mätta blev vi. Sedan hade vi inga direkta planer för dagen, utan tog bilen till min gamla hemstad där vi hälsade på min pappa och bror. Efter lite gott fika i trädgården så följde pappa med oss och spelade minigolf. Det var längesedan för oss alla tre så det var kul. Extra kul var det att det var en mycket fin bana med roliga och svåra banor. Efter minigolfen så åkte vi vidare till en stor handelsträdgård där vi tittade på vackra blommor och fruktträd samt fikade varsin god räksmörgås. Sedan blev det ett snabbt besök på en lågprisbutik innan vi styrde hemåt igen. Blev en mycket trevlig och mysig första semesterdag! Tisdag blev det en tur till stranden där vi badade och  läste. På kvällen avnjöt vi en god grillmiddag. Onsdag blev faktiskt en lugn och skön hemmadag då vi tvättade och städade lite, spelade spel och myste på balkongen. Och igår blev det en tur till Stockholm. Mer om gårdagens äventyr kommer en annan dag, istället bjuder jag på lite bilder från senaste dagarna:

Gott med hotellfrukost!

På minigolfbanan bodde en trollpacka som stal bollarna av oss...

Vackert med blommor och vattenfall på banan!

En traktor hade parkerat sig mycket tokigt på banan...

Kossan stod också lite dumt till...

S i full koncentration!

Efter minigolfen smakade det bra med en räksmörgås!

På handelsträdgården kan man klappa en killing...

Av min snälla pappa fick vi med oss lite gott från hans land...

Och från handelsträdgården fick vi med oss lite balkongblommor...

...samt ett vackert prydnadshjärta.

Grillat hör sommaren till...

...liksom en glass på balkongen!

Önskar dig en trevlig helg!

Inga kommentarer: