lördag 26 juli 2014

Semester!

Så har ännu en varm sommarvecka passerat och det har inte blivit av att man gått in och satt sig vid datorn. När jag inte har jobbat så har jag velat vara ute och njuta av sommaren. Förra helgen åkte vi på en trevlig lunchkryssning här på Hjälmaren tillsammans med min mamma och hennes sambo. Jag fick turen i present när jag fyllde år tidigare i somras. Under turen bjöds det på jättegod lax med potatis och många vackra vyer. Tack mamma och B för en fin present och en trevlig utflykt!

Denna båten åkte vi med på Hjälmaren.
I torsdags efter jobbet åkte vi och badade vid en sjö. Vi var ju inte direkt ensamma på stranden då det var väldigt varmt i veckan, men det vart en trevlig tur. Jag badade faktiskt för första gången i år, det var skönt. Till kvällsmat hade vi med varsin baguette som vi köpt med oss. Smakade bra efter badet!

Trevlig utsikt vid kvällsmaten!
 Nu har jag äntligen semester igen! Jag har haft en vecka tidigare i somras då jag och S åkte på vår bröllopsresa till Rom. Efter det har jag jobbat några veckor i värmen, så nu kändes det verkligen skönt att få gå hem och ha lite mer semester! Tre veckor ligger framför oss, då vi har nästan ingenting planerat vilket känns skönt då vi redan varit ute och rest. Vi får se vad vi hittar på, kanske åker på någon dagstur, badar, pysslar lite i hemmet och bara njuter av att vara lediga. Igår firade jag min semester med att äta sushi och sedan städade jag här hemma. När jag var klar satt jag  en stund på balkongen och fick snart sällskap av en fin liten katt. Klockan var runt 23 men det var fortfarande varmt ute, härligt!

En fin liten kille njuter av kvällen på balkongen...

Nu önskar jag dig en fortsatt fin helg!

Inga kommentarer: