måndag 27 januari 2014

Fotoutmaning 2014

 140120. To Do List

På katternas att-göra-lista denna dag var att gå ut och få lite frisk luft på balkongen. Herkules vände dock i dörren så det blev bara Atlas med på bilden. Men han var inte heller ute så länge...
140121. Blue
Dessa fina blåa assietter blev mina tidigare i år på en secondhandbutik. Jag tycker sånt här engelskt blått porslin är så vackert!
 140122. Nice

Varje gång mina trista pinnar till orkidéer blommar återigen blir man lika förvånad! Det gäller bara att ha tålamod och låta dem se trista ut ett tag, så blommar de åter snart igen! Det är lika trevligt varje gång tycker jag!

140123. Bedtime

Så gott som varje kväll när det är läggdags får jag besök av den här lilla herrn som helst vill ligga under min arm tätt intill mig och sova. Mysigt!

140124. Your space

Vid min plats på jobbet finns det inte så mycket utrymme för personliga saker som gör arbetsplatsen trevlig. Det är mest datorer, papper och liknande. Men en liten del av min vägg har jag i alla fall dekorerat med bilder som gör mig glad. En kalender med gulliga valpar, kort och meddelanden från mina fina kollegor och så kort på mig och maken och så katterna såklart.
140125. A taste of summer/winter

Kanske inte det första man tänker på när man här ordet vinter, men semlor äter man ju bara nu i början av året under vintern...
140126. Fun stuff

 Söndagar är väl inte den dagen i veckan som man gör de mest roliga sakerna kanske. Brukar mest bli att man tvättar, fixar i hemmet, lagar mat och gör sånt som inte blir av i veckan. Men denna söndag roade jag mig med att dekorera kuddfodral med motiv som man enkelt stryker fast. Jag ska även sy på spetsband, visar er en annan dag hur de blev när de är färdiga.
140127. Something I bought

Idag har jag inte köpt någonting alls. Förutom att vi betalt räkningarna, men de är ju inte så skoj att ha bild på. Så istället får ni se en av mina favoriter vad gäller marknadsgodis, nämligen brända mandlar. I helgen har det nämligen varit marknad här i vår stad och då blev det inte bara en utan två påsar mandlar...Mums!

Tack för titten!

Inga kommentarer: