lördag 11 januari 2014

Fotoutmaning 2014

I början av varje nytt år försöker jag mig på en rolig fotoutmaning. Och varje år misslyckas jag...Jag glömmer bort och det är svårt att hitta något kul och värt att visa upp varje dag. Men här hittade jag denna utmaning som känns rolig och lite annorlunda, där man istället får ett tema varje dag att fota. Vi får se om jag håller i denna gång eller inte...Här kommer i alla fall de första dagarna. 

 Januari

 140101. Lunch

En slapp nyårsdag och någon lunch åt jag inte denna dag. Istället låg jag i soffan vid lunchtid och tittade på Downton Abbey.
140102. Begins with G
Efter all mat man stoppat i sig kring jul och nyår smakade det bra med lite grönsaker till lunch denna dag.
140103. My town

I min stad finns massor av vackra gamla hus, men denna byggnad är nog den mest storslagna- Slottet.
 140104. Word to live by
Jag har inget direkt motto som jag lever efter, men när jag såg denna mugg kände jag att det stod Karin på den. Jag är inte direkt nån morgonmänniska...

140105. Found

Inte så spännande kanske, men jag hittade en försvunnen strumpa i tvätten. Är ju ett mysterium annars var alla försvunna strumpor tar vägen, men denna kom till rätta i alla fall!





 140106. Happens everyday


Varje dag blir vi väckta av den här lilla filuren som vill ha sin frukost. Ibland nöjer han sig inte med frukosten utan vill att vi ska gå upp och fortsätter därför sin morgonrepertoar även efter maten. När vi sen väl gått upp firar han med att själv gå och lägga sig igen...

 140107. Upside Down

En bild på disken som står upp och ned på tork får symbolisera hela denna dag som varit lite upp och ned då det var första riktiga arbetsdagen efter all julledighet.




  
140108. Lucky Number

De tre vise männen fick vara med på bild denna dag, strax innan de packades ned i sin låda igen i väntan på nästa jul. Mitt turnummer är 3, inte för att jag haft någon större tur med nummer tre men det är det nummer jag brukar välja om jag måste välja ett nummer.

 140109. Natural
Som ni ser är ju inte bilden tagen denna gråa januaridag precis, men jag fick fuska lite med fotot idag och använda en gammal bild då det vart en lång dag med jobb och annat så jag inte hann ta någon bild. Vackra Wadköping är en av mina favoritplatser i Örebro och naturen kring området är vackert speciellt med ån intill.

 140110. Manmade

Mina handgjorda smycken förvarar jag i en gammal prylhylla. Det är många timmars jobb som ligger i den lådan. Synd bara att jag är så dålig på att använda smyckena...

140111. Looking Down


Om man tittar ner här hemma så ser man oftast en katt eller två nedanför fötterna. Så fort man rör sig kommer de för att tigga mat, be om mys eller bus...

Tack för titten!

Inga kommentarer: