tisdag 28 december 2010

Sminkbord

Innan jul fick jag syn på ett nätt litet sminkbord på en loppis och fick i uppdrag av min mor att piffa upp det lite så att min lilla brorsdotter kunde få det i julklapp.

Så här såg det ut när jag köpte det, en ganska fin blå färg, men det var ganska slitet och behövde ett (eller egentligen fyra...) lager med ny färg:



Min mor och jag kom överens om att bordet skulle få en gammelrosa färg istället och det fick bli denna nyans, som passande nog hette Barbie:

Efter att jag målat bordet med den rosa färgen, tyckte jag att det fattades något och sambon kom med ideen att jag skulle schablonmåla det. Sagt och gjort, efter en tur till hobbyaffären kom jag hem med en vacker fjärilsschablon, lite vit färg och en stöpel:

Så här blev det färdiga resultatet:









Jag blev jättenöjd och jag hoppas att den lilla mottagaren också blev det!


Tack för titten!

Inga kommentarer: