lördag 6 augusti 2011

Örebrofesten 2011

Onsdag till lördag denna vecka pågår Örebrofesten. Ett antal av Örebros restauranger har samlats i tält kring Järntorget. Det är artistuppträdanden på scen och lite olika tävlingar. Det finns även öltält där man kan köpa öl och vin. Sambon och jag gick ner häromkvällen för att äta en bit mat, här kommer lite bilder från Örebrofesten:

















Maten då...Jag hade trott och hoppats att det skulle finnas lite olika mindre provrätter, där man kunde få en mindre talllrik mat för en rimlig summa så att man kunde testa lite olika sorters mat. Men dessvärre fanns det inte så många såna. Så istället valde jag en BBQ-tallrik som lät god på menyn, med grillad fläskfilé, klyftpotatis, hickorysås, bönor samt coleslaw. För de 80 kr jag dessutom betalade väntade jag mig en god tallrik. Dessvärre var maten lika torr och trist som den såg ut på den tallrik jag fick i min hand. Även om coleslawn och såsen var goda, så blir det inga höga poäng på den tallriken inte. Bättre lycka hade sambon med sitt middagsval, en låda med nudlar och kycklingwok samt en langos. Båda smakade mycket bra.


















Bortsett från att jag hade otur med min mat, så är det väldigt trevligt att Örebro ordnar såna här tillställningar och jag ser fram emot nästa arrangemang!



Tack för titten!

Inga kommentarer: