fredag 4 januari 2008

Pysselhörnan 4 januari 2008

Satte upp en köksstång i pysselhörnan i kväll och städade även upp i det kreativa kaoset som rådde på skrivbordet. Passade på att ta lite bilder när det ändå var nystädat och fint. Den är dessutom julpyntad, därav diverse tomtar på bilderna.


Svårt att ta en bild på hela pysselhörnan eftersom rummet är så litet, men här är det mesta med.

På hyllan längst upp har jag allt mitt pärlpyssel längts till vänster, i en av pärmarna har jag ez-monterade stämplar och clearstamps, sedan kommer mina LO-album, böcker om pärlpyssel och sen några lådor med lite av varje.

Den här köksstången satte sambon upp åt mig ikväll och på den rymdes en hel del, såsom thickers, rubons, klistermärken, foamstampsalfabete, journalingclearstamps och annat.

Till vänster om köksstången sitter tre tavellister som är perfekta att ha småsaker på, såsom blomflaskor, distresser, monterade stämplar, brads och annat smått.

Under köksstången sitter en anslagstavla där jag har lite dekos och annat småskröfs uppsatt. Under anslagstavlan och tavellisterna har jag ställt upp några småhyllor som jag köpt på IKEA, tror de är till för att ha i köksskåp egentligen. De är dock utomrdentliga eftersom jag nu får en extrahylla att ha mina glasburkar på, som innehåller knappar, bandstumpar, blommor och blad. Under dessa hyllor har jag gluedots, tejp, magpielådorna med QK- dies, snapstamps m m.

Till höger på skrivbordet har jag skärmaskin, QK och en korg med foton och annat skröfs.


Till höger har jag en låda med band, där en stump av varje band hänger ut, en pennburk och CD- spelaren laddad med Kent såklart. Även Anubis och Horus får plats i min lilla hörna :)


Inte att förglömma den jättebraiga mappvagnen som sväljer massor av papper. Här i har jag både CS och mönstrade papper, uppstämplat och så färdiga LOs som ska fottas och stoppas in i album.


Hörnan till vänster är under arbete kan man säga och just nu står där bl a min symaskin och lamineringsmaskinen. Vi ska fixa iordning där när vi väl kommer på nåt smart alternativ.

Jag är ganska nöjd med min lilla hörna, även om den är något belamrad. Men jag är av typen "out of sight- out of mind", dvs det jag inte ser glömmer jag bort att jag har, därför har jag försökt organisera det så att det jag använder mest har jag synligt framme. Det mesta av förvaringen har jag inhandlat på IKEA (var annars?). De är billiga och har verkligen smarta grejer som kanske inte alltid är tänkta att stå i en pysselhörna :)

Tack för titten!

Inga kommentarer: