måndag 5 november 2007

Tjejsnack v. 44

Årstiderna

Vilken årstid är den bästa, varför?
Jag gillar faktiskt alla årstider lika mycket, har ingen favorit.

Alla årstider har sin charm! Känner du så också, vilken charm har de olika årstiderna?
Ja, jag skulle inte vilja byta bort nån av årstiderna. Våren är alltid så efterlängtad, de första värmade solstrålarna och allt som börjar växa och leva igen. Och så påsken, som är en mysig tradition. Sommaren är underbart härlig, med sol, semester, resor, grillat och midsommar. Hösten är en mysig tid, man kan sitta inne med gott samvete medan det regnar och blåser utanför, tända ljus och bara mysa med en bok eller en film. Och på de fina hösdagarna är det underbart att gå ut och promenera och titta på alla vackra höstfärger. Vintern är också en mysig årstid, då ska man också sitta inne och mysa med ljus. För att inte tala om julen med alla förberedelser, pyssel och pynt. Mysigt värre! Och finns det nåt härligare än att klä på sig en massa kläder och gå ut och gå en kall, frisk vinterdag och sen gå hem och dricka varm choklad?

Skulle du kunna leva utan nån årstid, vilken, varför?
Nej, som sagt var, jag gillar verkligen att vi har fyra olika årstider och skulle inte vilja vara utan nån utav dem.

Under vilken årstid fyller du år?
Jag fyller i juni, så då är det sommar.

Hur brukar du bli firad, hur har du kalaset?
Eftersom jag har en stor familj, så blir jag alltid firad i omgångar. Men det brukar bli kalas med god mat och tårta.

Inga kommentarer: