måndag 19 november 2007

Årets första glögg, shopping och pyssel.

I helgen som gick lyckades vi hinna med både det ena och det andra. I fredagskväll blev det dock inte många knop gjorda, då åt vi varm baguette och tittade på TV.


Varm baguette med skinka, Philadelphiaost, rökt skinka, Grey Puponsenap och riven ost.
På lördagen blev det en shoppingrunda för att köpa lite saker till lägenheten och vi påbörjade även årets julklappsinköp. Till lunch åt vi pasta på en italiensk restaurang. Sen åkte vi hem och fotsatte fixandet i lägenheten, satte upp lite lampor och tavlor bl a. På kvällen sen blev det lite pyssel för mig och dataspel för sambon, följt av fajitas och TV- tittande. Vi passade även på att dricka årets första glögg och äta pepparkakor. Sambon hade hittat en spännande lättvinsglögg, Duvfenkrooks hjortronglögg, som jag verkligen kan rekomendera. Den var väldigt mild och söt i smaken, inget man dricker mängder av , men väldigt god var den!
På söndagen fortsatte vi bygga klart det kattnät vi började bygga förra söndagen på balkongen. Eller vi och vi, det var mest sambon som byggde, jag assisterade bara ibland. Nu blev det klart och katterna verkade mycket nöjda över att få gå ut och nosa runt på balkongen. Sen blev vi inbjudna på fika av några av våra nya grannar, som verkade vara mycket trevliga. På kvällen blev det fajitasrester, pyssel, dataspel och TV.
Lite bilder på helgens pyssel:
Två st grattiskort som kommer att hamna hemma hos någon inom en snar framtid:



Två st flasktags att sätta på flytande julklappar. På den vita ytan är det tänkt att stå "God Jul ...önskar ...



En LO om när vi bodde på det hotell i Phuket som Leo Di Caprio bodde på i filmen The Beach. På bilden står jag och kramar dörren till rummet han sov i...


En LO om min klippa här i livet:

Till sist några bokmärken som jag gjort för ett tag sedan, men jag tror inte att jag visat dem:


Nu är det dags att hugga tag i uppsatsskrivandet igen. Ikväll är det äntligen dags för Kentkonserten!

Tack för titten!

Inga kommentarer: