onsdag 3 oktober 2007

Tjejsnack v. 40.

Djur

Vad har du för favorit djur?
Jag är en riktig djurvän och gillar därför de flesta djurarter, men mina två favoriter måste ändå vara hund och katt.
Vilket djur har du alltid drömt om att få träffa/se i det vilda.
Jag har alltid beundrat vargar, tycker de är så vackra och speciella på nåt vis.
Vad för slags djur skulle du vara om du var ett djur, varför?
Om jag fick välja så skulle jag vilja vara en liten fågel. Tänk att kunna flyga runt precis som man ville, vart som helst!
Vilket djur är du mest rädd för, varför?
Jag har värsta sortens spindelfobi, jag hatar dem verkligen! Det är nåt med deras långa, äckliga ben, som kravlar fram över golvet...ryyyyyyser!
Har du några djur? Vad/vilka?
Vi har två st vilda men gosiga katter, Atlas och Herkules. Atlas, som är ca 13 månader, är ett svart och vitt lurvig litet energiknippe och Herkules, som är drygt 6 månader och helt kolsvart, är mycket lugnare i sättet än Atlas. Deras favoritsysselsättningar är att sova, äta och busa. Helst ska dom busa sent på kvällen när husse och matte gått och lagt sig eller tidigt på morgonen innan de gått upp. En favorit är att jaga varandra fram och tillbaka i lägenheten så det dundrar om det! Eller varför inte springa över sängen fram och tillbaka och gräva efter fötter?

Förutom dessa två små charmtroll har vi två akvarium med fiskar i. I det ena bor en gammal slöjstjärtshona som blev änka förra vintern. I det andra karet bor jag-vet-inte-hur-många- mollysar. De ynglar av sig värre än jag vet inte vad, från början var de två st, nu skulle jag tippa på att det är runt 50 st!

Inga kommentarer: