torsdag 11 oktober 2007

Första snön!

Jo det är alldeles säkert, idag föll årets allra första snöflingor här i Uppsala! Jag stog inne i en butik nere på stan och så hörde jag hur en i butikspersonalen sa "Nä men nu snöar det!". Och när jag tittade ut så föll det allt några små fjun från himlen. Synen kändes dock lite långt ifrån den första snön som föll förra året, då såg det nämligen ut såhär från vår balkong:

Bilden är tagen den 1 november förra året, så första snön föll allt lite tidgare i år. Kanske börjar den bli stressad av alla butiker som plockar fram julsakerna allt tidigare år för år?

Idag hade jag bara en massa tråkiga måsten att göra, skolärenden, biblioteksärenden och lite annat som jag gärna klarat mig utan. Men mitt i alla måsten, så smet jag in på en butik nere på stan som bl a har lite scrap- och stämpelgrejer. Det blev inte direkt mycket i korgen, fyra papper, några trähjärtan och så ett rubons- alfabet, men det livade upp en tråkig torsdag ialla fall!

De hade bl a fått in jättefina julpapper, så här ska göras fina julkort nån dag. Jag måste bara försöka hitta min borttappade pyssellust här nånstans! Det var ruskigt längesen jag kände ett sug efter att pappers- och pärlpyssla, men desto mer har jag hunnit sy på mina korsstygnstavlor. Det är så mysigt att sitta inne på kvällarna framför TVn och sy lite! Jag är så stolt, för i år lyckades jag äntligen sy klart en jultavla som jag köpte och påbörjade när vi bodde i Enköping, d v s för runt 5 år sen. Inte illa va! Nu har jag påbörjat en ny jultavla, så den bör väl vara klar omkring år 2012...

Nu väntar jag på att sambon ska komma hem från jobbet så ska vi fara och handla lite mat.

Tack för titten!

Inga kommentarer: