tisdag 16 oktober 2007

7 hemligheter om mig!

Jaha, den här lilla sidan är ju i första hand tänkt att handla om pyssel, men det blir ju inte så mycket av den varan just nu. Min lust att pyssla är borta, vet inte var den tagit vägen riktigt. Men lite då och då "tvingar" jag mig själv att knåpa med något, så lite bilder kanske dyker upp här snart på nåt litet alster. Annars så är det mest korsstygnstavlan (som ni kan beskåda här under) som det knåpas med om kvällarna. Och på dagarna skriver jag på min magisteruppsats, och nästa helg ska vi flytta till nya lägenheten, så jag har att göra ändå kan man säga.

I brist på pyssel får jag väl bjuda på 7 "hemligheter" om mig själv istället. Har sett denna lista lite här och var hos pyssliga bloggare, så varsågod, här kommer några revolutionerande sanningar om mig!

1. Jag är fruktansvärt otålig! Avskyr att vänta, om det så gäller att nån ska komma eller att nåt ska hända en viss tidpunkt, till att jag själv har fått en idé om någonting som ska göras eller så. Allt ska ske nu, på en gång! Men andra sidan på myntet är att jag själv kan vara fruktansvärt dålig på att passa tider, samt att jag kan tröttna väldigt fort på de där briljanta idéerna jag får ibland...

2. Jag är faktiskt inte så himla mycket för godsaker, såsom fikabröd eller godis. Visst äter jag det och det är gott, men jag vet inte, det är sällan jag själv köper hem godis eller kakor och liknande. Och det mesta som ändå hamnar i skafferiet blir liggandes där efter att man tagit en smakbit eller två. Min enda gottelast är i så fall choklad, det kan jag mumsa i mig ganska rejält någon gång ibland.

3. I stället för godis tar jag dock gärna en dricka! Jag älskar kolsyrad dricka och skulle nog gärna dricka det varje dag. Men det är ju varken snällt mot tänderna eller magen, så jag begränsar mitt läskeblaskdrickande till helger och speciella tillfällen. Favoritdrickorna är Cola, Pepsi, Fanta, Hallonsoda och must. Mums!

4. Jag har fobi mot massor av saker. Eller ordet fobi är för mig ett ganska så starkt ord, men jag har många rädslor och nojjor. Riktig fobi har jag bl a mot spindlar och djupt vatten. Andra saker kan jag tycka är ruskigt otäcka, men jag reagerar inte på samma sätt som t ex när jag ser en otäck spindel, då jag bara måste därifrån och det kryper i hela mig. Sjukhus, sprutor, blod och liknande tycker jag är oerhört läskiga. Likaså att flyga. Om jag var en seriefigur skulle jag nog vara som rädda lilla Nasse i Nalle Puh. "Men kära, kära nån då!"

5. Jag tycker inte alls om att prata i telefon av olika anledningar. Jag pratar mycket hellre med någon antingen ansikte mot ansikte eller via mail eller SMS.

6. Jag avskyr att tvätta kläder. De andra hushållssysslorna såsom att diska, laga mat, städa och sånt är helt OK. Men just tvätta, urk! Tror att det beror på att vi i dagsläget inte har någon egen tvättmaskin, så att tvätta innebär ett enda stort planerat projekt med en massa spring ner i tvättstugan och sånt.

7. Jag älskar att resa och uppleva nya platser och nya länder! Om jag bara hade pengar och så, skulle jag vilja resa mycket mer än vad jag gör idag. De intressantaste länderna jag hittills besökt är Egypten, Indien och Kambodja. Mina drömresor går till New York, Rom och Bali.

Vilka är dina "hemligheter" ?

Tack för titten!

Inga kommentarer: