fredag 20 juli 2007

Lite av varje...

...har det blivit nu på semestern. Det har varit lite av ett varannandagsväder här i Uppsala, så mellan solstunderna har jag passat på och pysslat för fullt. Bl a detta har knåpats ihop den senaste tiden:


En LO om vår lilla jultradition, som innebär att jag och sambon har "lilla julafton" nån eller ett par veckor innan den riktiga. Då äter vi ett hemlagat julbord och byter julklappar med varandra. Jättemysigt!
Häromdagen tillverakde jag tvål för andra gången i mitt liv. Jag fuskar och köper färdig tvålmassa från Panduro, men sen färgar jag den själv liksom tillsätter doft.

Så här blev resultatet! Ser ut som en tallrik full av godis!

Massagetvål med liljekonvaljdoft.

De gröna och lila tvålarna doftar liljekonvalj och de röda doftar apelsin.

Ett bokmärke.

Ett beställt kort till en tvåårig kille som gillar barnprogrammet "Den lilla röda traktorn".


Några kort:



Lite smycken:








Tack för titten!

1 kommentar:

Stephanie sa...

Wow! Inte visste jag att du bloggade :D
Trevligt, synd att vi inte kom på denna underbara hobby tidigare.

Läckra tvålar, undrade just vad de där "fötterna" på tvålarna var för något, massagetvålar! :D

Kan du inte fixa så att man inte måste vara inloggad för att kommentera? Min blogg ligger ju inte på blogger :P