söndag 21 februari 2016

Söndag

Så var det redan söndag kväll och ännu en helg har gått. Det har varit en lugn helg, igår yrde snön utanför fönstret hela dagen så då gick man inte ut i onödan. Idag kom äntligen min S hem igen efter att ha varit utomlands en vecka för att jobba. Vi har längtat massor efter honom både jag och kissarna så det är skönt att ha honom hemma igen. När han kom hem gick vi en promenad i det sköna vädret och så lagade jag en god söndagsmiddag. S fick bestämma maten och han önskade sig pasta, det har han längtat efter under veckan. Så jag lagade italiensk kyckling som vi åt med pasta och sallad, receptet hittar du här. Denna gång la jag till hackade gröna oliver, det passade bra till. Nu blir det soffan och så blir det faktiskt efterrätt. En gammal klassiker, chokladpudding med vispgrädde. En väldigt enkel men väldigt god efterrätt som man skulle göra oftare.


Önskar dig en fortsatt fin söndagskväll!

Inga kommentarer: