söndag 20 december 2015

Lilla Julafton

Idag har vi firat Fjärde Advent med att tända det fjärde ljuset och så har vi fått trevliga besök. Men mer om det en annan dag. Idag visar jag dig istället lite bilder från vår Lilla Julafton som vi firade igår. Det är vår egen lilla julafton som vi firat ända sedan vi flyttade hemifrån. Då lagar S ett julbord och jag dukar bordet, sedan äter vi så att magen blir alldeles stinn. Sedan brukar Tomten komma och vi byter julklappar med varandra. Även katterna brukar få lite klappar. Efter paketöppningen äter vi efterrätt och ser på Ett päron till farsa firar jul. En mysig tradition som vi gör på precis samma sätt varje år.

Uppdukat för julbord. 

Ägghalvor.

Prinskorv, köttbullar, revbensspjäll, Janssons. 

Jag dukade med min fina julservis som jag samlat på under året. 

Fina juliga vinglas...

En kall tallrik med sill, lax, nubbesallad, ägghalva, potatis, rödbetssallad...

Varm tallrik med spjäll, köttbullar, prinskorv, Janssons och rödbetssallad...

I år skippade vi gran av olika anledningar, så klapparna fick ligga där granen brukar stå...

Till efterrätt gjorde jag en smaskig pepparkakscheesecake. Receptet hittade jag i senaste Mitt kök. 
Önskar dig en fortsatt fin Fjärde Advent. 

Inga kommentarer: