onsdag 23 december 2015

Dan före dopparedagen...

Dan före dopparedagen. Igår gick både S och jag på lite jullov. Det ska bli underbart skönt. Vi firade in ledigheten med att äta varma smörgåsar och se på en radda missade avsnitt av julkalendern. Sedan la jag in sillen som vi ska ha i jul, jag hoppas den blir bra. Idag började vi med att äta en god julfrukost. Sen har vi städat och fixat med de sista julbestyren. Så nu är vi redo för jul. 

Vi har inte så mycket pynt i år då vi blivit av med allt pynt. I somras brann det nere i vår källare så vi fick kasta allt. Det enda vi har kvar är kuddfodral och dukar då vi hade detta uppe i lägenheten. Tillsammans med nyköpta adventsljusstakar och röda ljuslyktor samt lite julblommor blev det ändå juligt här hemma. Gran har vi dock skippat i år. 

Ikväll blir det lite uppesittarkväll med något gott att äta och säkert någon julfilm. Vi passar på att köpa hem nån färdigmat som inte alls är julig, så smakar det desto godare med julmat imorgon...

Gott med varma mackor!


Årets julsill. 
Julfrukost med skinka, lax m m. 

Julpyntat i köket. Blommorna i fönstret är fejk pga katterna. 
Mer kök...

Jul i hallen. 

Jul på mitt gamla bakbord.

Jul på brudkistan. 

På brickbordet...

Vår enda tomte i år fick stå på pottskåpet. Den fick vi av min mamma med sambo.

Jag har köpt några hyacinter som jag tycker luktar så gott. Men de får stå på kattsäkra ställen. 
Mer julblommor på sekretären. Julgrupperna har vi fått av min mamma med sambo samt av S föräldrar. 

Juliga kuddar i hallen. 
Jul i sovrummet.

Fina adventsljus...

Fina nya adventsljusstakar i fönstren. 

I vårt vardagsrum. 
På soffbordet. 

Julemys i läshörnan. 
Önskar dig en fin uppesittarkväll!

Inga kommentarer: