måndag 21 december 2015

Fjärde advent

Måndag igen och början på julveckan... Igår var det Fjärde Advent och det firade vi med att få trevliga besök. På förmiddagen kom S föräldrar och åt brunch tillsammans med oss. Det är en mysig tradition som vi började med för några år sedan, då de först handlar sin julmat och sedan kommer förbi oss och äter julbrunch. Vi bjöd på nybakade scones med olika pålägg samt lite gott från Lilla Julafton. Vi passade även då på att tända det fjärde ljuset. Senare på eftermiddagen kom min mamma med sambo förbi på lite julfika efter att de varit på julmarknad, även det blev en trevlig och mysig stund.

Önskar dig en fin måndag med lite bilder från gårdagen:

Uppdukat för julbrunch...

Jag dukade med min fina julservis och finaste tomtemuggarna. 

Uppdukat för julfika. 

Äntligen fick jag ta fram den fina ekorrskålen som jag fyndade på julrean i början av året! Den fyllde jag med kakor. 

Önskar dig en fin start på julveckan!

Inga kommentarer: