tisdag 18 mars 2014

Fotoutmaning 2014

140312. Partial

Min ena katt Atlas är delvis lite knasig, här är han under överkastet när jag bäddade.
140313. Fresh

Då jag var ensam denna kväll och inte hade några rester till middag så köpte jag hem lite färsk sushi till kvällsmat. Mums!

140314. Care
Ett besök i vår gamla hemstad Uppsala var som omvårdnad av själen!
140315. Evening

Varje kväll när det börjar skymma tänds mina mysiga lyktor på vår balkong.

140316. Beautifully ordinary

Idag kom det larm om att dricksvattnet i vår stad är förorenat. Kranvattnet måste kokas innan det används och i affärerna står hyllorna tomma på vatten. S åkte till en vän som bor i en annan ort och tog hem dunkar med vatten. Denna dag kan man verkligen tycka att ett glas med vanligt drickbart vatten är någonting dyrbart och vackert!

140317. Today´s weather

Den vindpinade ljungen på balkongen och solen som speglas på väggen mitt emot får representera dagens väder, som var soligt men blåsigt.
140318. Five years ago


För fem år sedan bodde jag, S och katterna i en bostadsrätt i Sollentuna. Jag jobbade som receptionist på ett it-företag samtidigt som jag läste en kurs i arkeologi på distans. På fritiden renoverade vi och fixade i vår fina lägenhet som numera är såld. På bilden ser ni vår fina fondtapet som vi satte upp samt nymålade vita lister i vardagsrummet. Även om lägenheten var väldigt fin och det var kul att bo så nära Stockholm med allt huvudstaden har att erbjuda, är faktiskt den stora, härliga balkongen det jag saknar mest med Sollentuna ...



Tack för titten!

Inga kommentarer: