torsdag 3 oktober 2013

Vårt bröllop: Inbjudan

Tänkte att jag skulle börja visa så smått lite förberedelser inför bröllopet. Tycker man inte att det är så roligt med bröllop så får man hoppa över dessa inlägg, det är mest för egen del och kanske kan det även inspirera andra blivande brudar till deras bröllop. Det är många månaders planering och jobb som ligger bakom ett bröllop och det är många val som ska göras. Eftersom jag gillar gamla saker och vintage så fick det bli temat på vårt bröllop, lite 20- och 30- tal. Färgtemat fick då bli svart, brunt och vitt. Detta syntes redan i inbjudningskorten. Nu kanske ni undrar vilket tema min man ville ha, men som med många andra karlar så var han inte så jätteintresserad av dessa bitar av planeringen så jag fick göra de valen själv(och jag klagar inte över det!)...Som ni kan se på antalet kort så hade vi ett litet bröllop, vi hade bjudit in 30 st gäster och utav dessa kom 26 st, så det var jätteroligt! Här kommer lite bilder på inbjudningskorten (jag har dolt adresser och namn):


Här står korten klara och redo att postas!


Framsidan, där även adressen och frimärke satt.
Här är kortet utvecklat.
Korten pysslade jag ihop själv utav stora vita kartongark som mättes, klipptes och viktes. Instruktioner till korten hittade jag i denna inspirerande bok köpt på Panduro. Överst i inbjudan stod det "telegram", texten var skriven med en font som liknade skrivmaskinstext och det fanns även en skrivmaskin stämplad i inbjudan, allt för att få kortet lite mera gammeldags. Kortet hade även en ficka där det satt ett informationskort med lite info till gästerna. Kortet knöts sedan ihop med ett brunt spetsband och två sidenband, ett vitt och ett svart. På framsidan satte jag en bandhållare i silver.

Allt som allt vart jag väldigt nöjd med inbjudningskorten! Det tog sin lilla tid att pyssla ihop dem och det var inte kul om man råkade klippa lite fel eller göra en vikning fel, men det kändes kul att skicka ut dessa kort och det var många som uppskattade korten! Hade vi haft ett stort bröllop hade jag dock aldrig orkat göra så avvancerade kort...
Fortsättning följer...

Inga kommentarer: