måndag 7 oktober 2013

Stjärnorna på slottet

I lördags överraskade jag min man med att ta med honom på en liten dagstur. Han fick köra och jag talade om för honom vart vi skulle åka...Och väl framme hamnade vi vid Sundbyholms Slott. Där hade jag bokat in oss på deras after noon tea. Kan verkligen rekommenderas om man vill göra en mysig höstutflykt! Det bjöds på snittar, scones och annat bröd, ostar, marmelader och sylt. Och så te såklart. Och när man ätit sig proppmätt på detta fick man ge sig på deras efterrättsbord som bestod av pajer, bakelser och diverse godbitar. Magen stod åt alla håll när vi lämnade bordet, så mycket gott!

Scones, ost, marmelad och kex...

Snittar...

Gottebordet...
Gott gott!
Ännu mera gott!
 Efter allt det goda vi stoppat i oss kände vi för att röra på oss lite och tog därför en promenad runt de vackra omgivningarna. Grått och trist var det ute, men det höll i alla fall upp...


Slottet sett nerifrån vattnet...


Det är vackert ute nu...

Min fina make...


Önskar er en fin ny vecka!


Inga kommentarer: