onsdag 2 januari 2013

Året som gått...

 Här kommer mitt år 2012 i bilder:
Januari
 

Året började med ett lugnt Januari. Jag besökte lite olika loppisar, umgicks med familjen och var på kalla Hindersmässan. 

Februari

I Februari firade jag och sambon 13 år tillsammans, vi åt semlor och myste på alla hjärtans dag. Det blev även en tur ut i skogen för att grilla korv tillsammans med min familj.

Mars

Mars bjöd bl a på ett besök på Loka Brunn i deras härliga nybyggda spa samt god mat. Vi frossade även på våfflor denna första vårmånad.

April


Påsken firades i April med att äta en massa gott, som t ex mammas fina påsktårta. Både Herkules och sambon fyllde år och vi var på mordgåtemiddag på Sundbyholms slott för att fira att min mor fyllt jämnt. I slutet av månaden hade vi även grillpremiär då vi grillade på vår lilla balkong.

Maj

Maj bjöd bl a på en underbar weekend i Köpenhamn, där vi åt massor av god mat och strosade runt i den vackra staden.

Juni


I Juni dukade vi upp buffé då jag fyllde 30 år. Det blev precis som jag önskat mig, ett somrigt kalas med somrig mat, sommarblommor och min fina blåa sommarklänning. Midsommar firade vi utomhus på landet hos min pappa och bror med god mat och nyplockade blommor. Och så bjöd vi svärföräldrarna på en liten afton med danskt tema.

Juli


I Juli hände det mycket! Vi besökte mysiga Noradagarna, strosade runt i charmiga gamla stan i Linköping, hade en underbar sommardag på Vinön, åkte på en gourmettur till Grythyttans värdshus och så blev det en heldag i Norrköping med Kolmården och Kentkonsert- min 30- årspresent från sambon.

Augusti


I Augusti hade vi några härliga dagar på Västkusten med mycket god mat, många vackra vyer och några  iskalla dopp. Vi paddlade kanot i spöregn och blåst i Tiveden och så bytte jag jobb.

September


I September blev det en hel del loppisbesök, vi var på bio och såg råa "Lawless", firade Atlas sexårsdag, busade med lilla H på Lek- och buslandet och jag var på ett regnigt Kopparbergsmarken med pappa.

Oktober


I höstmörkret i Oktober bakade jag en god äppelpaj av äpplen som jag fått av min fina vän Maria. Det blev även ett efterlängtat besök på Ullared. 

November

I November var vi sjuka omvartannat, sambon gjorde goda biffmackor och i slutet av månaden var vi på Loka Brunn och åt årets första julbord med sambons familj.

December


I December blev det full fart igen! Vi firade lilla Hs treårsdag, åt hemlagat julbord på Ervalla Gård tillsammans med min familj, julvakade hemma hos svärföräldrarna, hade julafton hemma hos oss och så firade vi in det nya året med god mat hos fina vänner. I mellandagarna hann vi även med att se "The Hobbit" på bio, en mysig och underhållande film.

Ja det var mitt år i bilder, så mycket mer har ju hänt än vad som visas här, men det var ett litet axplock. Nu blickar man framåt på 2013, ljusare tider och undrar nyfiket vad detta nya år bär med sig...

Önskar er ett fint 2013!


Inga kommentarer: