fredag 2 september 2011

Trevlig helg!

Årets första höstmånad är här. Semestern är slut och det är vardag igen. Sommaren drar sin sista suck och mörkare tider väntar oss. Men jag tycker att just denna övergång från sensommar till höst är vacker. Det kan fortfarande bli många fina, soliga dagar innan vintern kommer. Inte sån tryckande hetta utan mer en klar, frisk luft. Många tycker hösten är deprimerande, men inte jag. Jag tycker den är mysig, man får sitta inne och kura, tända ljus och mysa. Gå på marknader och njuta av rotfrukter, bär och svamp. Hösten känns som lite av tid för nystart, kanske beror det på att skolorna börjar igen. Till skillnad från mörka, trista januari, det tycker jag är en deprimerande månad. Nåväl, nu är det vardag igen och man börjar komma in i rutinerna igen, vilket innebär att man får fira in helgen...Vi lyxade till det med hemlagade langos till middag. Det brukar man annars äta mest på marknader och liknande, men nu vart vi sugna på det. Det är inte så svårt som man kan tro att göra själv, vill du också testa så hittar du receptet här.


Mums! Som topping hade vi gräddfil, rödlök, ost, räkor och röd stenbitsrom.


Jag hade en mycket intresserad Atlas intill mig hela måltiden, han var nog också bra sugen på langos...

Trevlig helg!





Inga kommentarer: