onsdag 7 september 2011

En liten tur till Mariestad...

På semestern blev det en liten dagstur till den charmiga och vackra staden Mariestad...

Hela sommaren har jag tjatat om att jag ville smaka en Slush men inte kommit till skott. Jag tycker de ser så läskande ut. Nu tog jag chansen...visserligen var den kall, men smakade bara kemikalier...blä...



Nere vid vattnet kunde man äta glass, våfflor, räkor och rökt fisk...





Sambon njuter av det vackra vädret och den vackra utsikten...





Vackra små kullerstensgator...





Jag njuter av solen utanför domkyrkan...



Mariestad har en vacker domkyrka...



Lunchen intogs nere vid vattnet såklart. Sambon valde en räksallad med handskalade räkor...




Jag tog rökt lax med potatissallad, sallad och romsås. Mums...



Vackra vyer och klarblå himmel...




På vägen hem blev det en sväng in till Sjötorp, som ligger alldeles vid en av Göta Kanals slussar.



Man väntade nästan på att stackars Svante Grundberg skulle komma förbi i sin lilla kanot....





En av slussarna.





Fika vid Göta Kanal.


Tack för titten!

Inga kommentarer: