fredag 22 juli 2011

Crepes och Harry Potter och Dödsrelikerna del 2

Igår fick vi äntligen tag i två biljetter till den senaste Harry Potterfilmen, som också är den allra sista i serien. Filmen hade premiär förra veckan och det har varit i det närmste omöjligt att få tag i biljetter där vi kunde få plats bredvid varandra och som inte var på raden längst ner, där man får nackspärr av att sitta. Innan bion gick vi och åt på Creperiet, som är en restaurang som serverar fyllda crepes och galetter i olika varianter. Kameran glömde jag dessvärre hemma, men föreställ er en crepes som är fylld med mat eller sötsaker i olika varianter. Jag provade en som var fylld med rostbiff och potatisgratäng medans sambon valde en med kycklingfilé och stekta grönsaker. Det var kul att prova något nytt och maten var det absolut inget fel på, men det var nog ändå inget för mig. Det kändes konstigt att lägga en hel portion mat på en pannkaka som sedan viks ihop. Jag håller mig nog i framtiden till mer "traditionella" crepes med skaldjursfyllning eller köttfärs...

Bättre betyg får dock filmen av mig, den var verkligen kanon och kändes som ett värdigt avslut på hela serien. Även om boken som vanligt överträffar filmen, får Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 högsta betyg av mig och jag kan varmt rekomendera er att gå och se den! Det var spänning från början till slut. Det enda trista är att nu är det definitivt slut...

Idag regnar det här i Örebro och det blir en dag inomhus för att städa och plocka undan lite här och där. Inget roligt precis men det behövs ibland...



Trevlig helg!

Inga kommentarer: