lördag 28 mars 2009

Fixande i datarummet

Idag är det Earth Day, men vi har tyvärr inte varit särskillt miljövänliga idag då vi både åkt bil, dammsugit och tvättat (inte bara en maskin utan tre). Men dagen var illa vald för vår del, en ledig lördag, då får vi, eller kanske mest jag, myror i benen. Så imorse blev det en tur till IKEA lagom till dom öppnade. Löningsvecka, lördag och IKEA är nämligen ingen rolig kombination, i alla fall inte här i Stockholm, men är man där när de öppnar kan man komma ut i hyfsad tid. Idag var det dags att fixa iordning i data- och pysselrummet, eller snarare mest i min pysselvrå, som för det mesta ser ut som ett bombnedslag. Så här såg det ut innan IKEA-besöket:





Och efter ett besök på IKEA, lite skruvande och plockande, så ser det nu ut såhär:


Vi köpte ett likadant skrivbord som vi har som databord, samt en hurts i samma serie. Så nu ser det ut som ett enda stort hörnskrivbord och det ser mera enhetligt ut. Jag är inte så nöjd med hur det blev inne i hörnet till vänster, men det får vara så tills jag kommer på nån smart lösning.



I denna mappvagn hade jag tidigare alla mina papper i, en smart lösning kan tyckas:



Men med två kissar i huset som gärna klättrar på allt, så blir papprena snart böjda och förstörda. Dessutom tog vagnen upp ganska så stor yta i vårt pyttelilla data- och pysselrum. Så istället satte jag ner alla papper i hurtsen. Lite väl ihopklämda blev dom och det kanske inte var den bästa lösningen, men så lite som jag pysslar nuförtiden så får det duga.




Ja förutom IKEA och fixandet i pysselvrån, så har det bl a även hunnits med ett muffinsbak idag. Chokladmuffins med hallon i blev det, receptet hittar ni här. Slängde bara på lite frysta hallon alldeles innan gräddning.





Nu börjar Robinson om fem minuter, det får man ju inte missa!



Fortsatt trevlig helg!



PS. Glöm inte att släcka ner allt en timme vid 20.30 ikväll!

1 kommentar:

Stefan - Beer Drivel sa...

Dom där muffinsen smakade riktigt bra. Funkade t.o.m. till min öl :)