fredag 14 april 2017

Långfredag

Vips så gick en hel vecka till och det är redan påsk. Imorse när vi klev upp fick man en riktig överraskning, utanför fönstret vräkte snön ner både kors och tvärs. Vi funderade på om vi skulle fira jul eller påsk...Idag hade vi nämligen lite knytkalas med min familj här hemma hos oss, både för att fira påsk och för att fira att S fyller år i dagarna. Jag dukade lite påskigt med påskliljor, påskservetter och så några servettringar i form av gula tulpaner. Lite bilder på dukningen:




Maten delade vi upp lite mellan oss. Jag kom dock bara ihåg att ta kort på den kalla delen. När det var dags för det varma var jag så glupsk att kameran visst glömdes bort. På det kalla bordet hade vi ägghalvor, sill med tillbehör, kokt potatis, nubbesallad, bröd med smör och ost samt en sillrätt som min mamma gjort.

Det varma glömde jag som sagt att ta kort på, men det bestod av prinskorv, S hemrullade köttbullar, mammas sambos Jansson, pappas laxpudding samt en västerbottenpaj som jag gjort. All mat smakade ljuvligt gott! Efter paketöppning blev det kaffe och tårta, S hade gjort sin goda budapestrulle. Mums!


Önskar dig en fortsatt fin påskhelg!

Inga kommentarer: