torsdag 1 september 2016

Grattis Atlas 10 år!

Idag fyller vår fina lilla vän Atlas 10 år. Det är stort att fylla för en liten kisse, så det måste man ju fira lite extra. Vi har sjungit för honom, busat, myst, pussat och kramat lite extra på honom idag. Och så måste man ju få något extra gott att äta också när man fyller jämt, så jag gjorde varsin liten katt-tårta till båda katterna som de fick mumsa på. Det bästa Atlas vet är nämligen mat och favoriterna är kokt torsk, räkor och kattgodis. Så det fick det bli på tårtan. Båda katterna var med ute i köket och hejjade på mig när jag förberedde tårtan. Sen fick man vara snabb med kameran för att få en bild på bakverket innan de högg in...

Vår fina lilla vän, jag minns det som igår när vi hämtade hem dig. Du var alldeles liten, mjuk och gosig. Och busig. Det var full fart hela tiden. Vi brukar säga att det var du som valde oss och inte tvärtom, för av alla dina syskon var du den som sprang direkt fram till oss och hälsade, tuff som du var redan då. Och det är jag så oerhört tacksam och glad för, att det var just du som flyttad hem till oss den där dagen. Varje dag bjuder du oss på skratt och mys, kärlek och bus. Jag älskar dig min fina lilla Atlas.





Grattis Atlas!

Inga kommentarer: